Hier leggen we je uit wat je kan doen als je telefoon vergeten / kwijt / verloren / defect is of gestolen en je niet meer met MFA kan inloggen.
Studenten en leerlingen werken binnenkort allemaal met MFA (multi-factor authenticatie) voor verschillende online diensten van Ma. Om in te kunnen loggen gebruik je dan meestal je telefoon als tweede stap om in te loggen.
Is jouw telefoon vergeten / kwijt / verloren of defect of gestolen en kan je daarom niet meer inloggen? Dan dien je contact op te nemen met de servicedesk om een tijdelijke toegangspas te verkrijgen voor jouw Ma-account. Deze toegangspas is beperkt geldig (maximaal 12 uur) en geeft je gelegenheid om alsnog te kunnen inloggen en de mogelijkheid om een nieuwe inlog methode te registeren in geval je telefoon echt kwijt of defect of gestolen is.
Een tijdelijke toegangspas is geen vervanging van MFA, maar kan wel gebruikt worden om een nieuwe inlog methode te registreren en voor de veiligheid de oude methode te verwijderen (indien deze defect / gestolen / vermist is).
Alleen medewerkers van de ICT servicedesk kunnen een tijdelijke toegangspas voor je aanmaken als je niet meer kan inloggen.
Om aan te tonen dat jij het bent zul je (waar mogelijk) fysiek langs moeten komen bij de servicedesk met je ID, zodat we ter plekke kunnen controleren dat jij het bent.
Het aanmelden met een tijdelijke toegangspas ziet er als volgt uit:
Ook kan je deze informatie teruglezen op TOPdesk:
• Hoe kan ik MFA instellen voor mijn Ma account?
MFA instellen
Overige relevante documentatie is ook te vinden op TOPdesk:
• Wat is het wachtwoordbeleid van Ma?
Wachtwoordbeleid Ma
• Hoe kan ik mijn wachtwoord resetten?
Wachtwoord reset!
• Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Mijn wachtwoord wijzigen!
• Help telefoon is vergeten/kwijt/verloren/defect. Hoe kan ik inloggen? (REEDS GEDAAN)
Tijdelijke toegangspas verkrijgen!