MBO-ers steeds vaker te vinden op redacties

DoorRedactie Ma Live

29 september 2021

Bedrijven en redacties hebben steeds vaker interesse in studenten van het mbo.

Volgens de website ‘Stimuleringsfonds voor de Journalistiek’ is het grootste verschil tussen mbo- en hbo-mediaopleidingen dat het hbo zich vooral veel richt op de schrijfvaardigheid. MBO-ers zijn ook sterk in campagnes bedenken, interviewen en social media bijhouden.

Tachtig tot negentig procent van de leerlingen van het Mediacollege stroomt door naar een vervolgopleiding op het hbo. Bij het ROC Midden-Nederland is dit een stuk minder; rond de dertig procent.

Karen Versteege, opleidingsmanager van de opleidingen mediamanager en mediaredactiemedewerker, vertelt wat zij vindt van dit goede nieuws. En Elvin en Bryan vertellen laten weten wat zij van het verschil tussen HBO en MBO vinden én of zij zelf willen doorstuderen. Check hiervoor de audioreportage.

Lot Lewin is docent Mediaredactie, zij was te gast in de studio over dit onderwerp.