Stofzuigers, wasmiddel en nog veel meer. Iedereen die fan is van het huishouden kon afgelopen week koopjes scoren op de huishoudbeurs. Ruim 300 merken laten zich van hun beste kant zien, goodiebags, gratis producten of aan het radje draaien voor een grote prijs!
Nog maar 8 procent van de bezoekers bij de Huishoudbeurs is daadwerkelijk “huisvrouw”, een term die ze op het meest bezochte consumentenevenement zo veel mogelijk willen vermijden. Steeds meer mannen, studenten en hoger opgeleiden weten hun weg naar de RAI in Amsterdam te vinden.
Jong publiek
Afgelopen week stond de Huishoudbeurs weer klaar om alle huishouders te verwelkomen, ruim 150.000 mensen bezochten het evenement. Bedrijven zoals Easytoys, Corendon en Stëlz zorgden ervoor dat de gemiddelde leeftijd flink omlaag is gegaan. Het festivalachtige evenement trekt een steeds breder publiek, maar liefst 46 procent van het publiek is gemiddeld 24 jaar.
Gratis is verleden tijd
Ook kunnen steeds vaker de carrièretijgers het befaamde evenement niet weerstaan, ruim 74 procent van de bezoekers heeft een baan, is zelfstandig ondernemer of studeert. Een uitje naar de Huishoudbeurs is ook allang niet meer gratis, voor een ticket betaal je rond de 18 euro. Ruim 95 procent doet een aankoop en de gemiddelde besteding van de bezoekers is 100 euro.