Studio Ghibli, een Japanse producent van animatiefilms, scoort bijzonder goed met hun meest recente film ‘The Boy and the Heron’. Nooit eerder bezochten zoveel mensen in Nederland een productie van Ghibli.
The Boy and the Heron
Studio Ghibli’s nieuwste film heet: ‘The Boy and the Heron’. De film gaat over de karakter: Mahiko, een jongen die kort geleden zijn moeder is verloren in een oorlog. De film speelt in de tijd van de Tweede Wereldoorlog. Terwijl hij om zijn moeder rouwt komt hij achter een wereld waar levende en dode wezens samenleven. In die wereld vervagen de dode wezens en komen ze terug als iets anders.
De film draait om het rouwen van familie en de verantwoordelijkheid van Mahiko. Sommige mensen denken ook dat de film over het accepteren van de dood gaat. De karakter moet dingen leren accepteren dus ook veranderingen in zijn leven. ‘The Boy and the Heron’ gaat dus ook om leren doei te kunnen zeggen en vooruit durven te gaan in de toekomst.
Meest bezochte film
‘The Boy and the Heron’ is de meest bezochte film in Nederland van alle Japanse animatie films dit jaar. Er zijn in totaal 113.000 bezoekers die Studio Ghibli’s nieuwste film ‘hebben gekeken. De makers staan bekend om hun mooie films met diepe verhaallijnen en creatieve karakters. De films zijn ook ideaal voor kinderen omdat ze zo creatief zijn en daardoor goed de fantasie van kinderen verbeelden.
‘Spirited Away’ was ook een van hun grootste films en heeft meerdere titels gewonnnen, waaronder een Oscar en een Gouden Beer in Berlijn. Studio Ghibi’s nieuwste film: ‘The Boy and the Heron’ heeft ook een Golden Globe prijs gekregen voor beste animatie film. De studio heeft ook in de loop van jaren zes Oscar-nominaties ontvangen. Alle zes Oscar-nominaties van Studio Ghibli vielen in het vlak van beste animatiefilm.